Me Myself and I

Alla inlägg under augusti 2012

Av pinkpanther - 24 augusti 2012 10:29

Varför ska folk TA på min mage?!

Jaaa jag vet att det är en bebis där inne, men den är fortfarande i MIN mage.

Låt min kropp vara!


Och nej, jag vill inte dra upp tröjan för att visa er min mage.


kolla era egna magar!

:P


pluggar och ska ut och gå sen.


jeeeeeepp

Av pinkpanther - 14 augusti 2012 07:39

Ultraljudet var helt underbart.

:)

En liten tjej trodde dem de var!


Jaa, men jag får superlätt ont i min rygg.  Så tar det lungt med lyft och sånt.


Idag gick jag upp halv sex. Diskade, åt, matade hund, varit ute på 30 min promenad.

Rätt gott att komma igång.

Ska köra till affären vid nio.

sen plugga till 10-11 och sen en långpromenad med min hund, en annan och en kompis hund!

:)

skulle gått en runda igår men, blev dissad i sista sekund.

Men orka lägga energi på sånt. Man vet ju vilka vänner man litar på och vilka man inte riktigt bryr sig om.


en annan kompis följde med och badade våra hundar.

det var uppskattat!


sen fick jag 250:- check från HM igår. Haha, tänk vad man blir glad när man får LITE tillbaka. ;)

Dröm--kund.


det blir lätt nått bebisplagg för dem pengarna! :)

Den lilla är beräknad till den 19 januari nästa år.
Så ungefär 5 månader till!

Fast nu efter UL är man mindre nojig ochdå vil jag inte heller att tiden ska gå jääääätte fort.


Näähe dags att plugga, sen ska jag handla och äta lite kesella.

blir lax till lunch idag. Goooott!

Av pinkpanther - 8 augusti 2012 15:52

 

Av pinkpanther - 8 augusti 2012 15:38

Jag funderar mycket på hur min kropp kommer se ut efter graviditeten!
Men det kommer förhoppnigsvis inte bli för mkt hemskheter.

'


Dagen låt: James Blunt - same mistake.

så sjukt fin.

Idag är jag rastlös, nervös och så.

Ultraljud imorgon.

Hoppas det går bra och allt är bra med lill-parveln.

Om allt är bra och om vi har lite tur kanske vi får se om vi får en pojke eller flicka.

:)



Satt och funderade på¨min sjukdomstid.

Träffade en man i väntrummet på äs-enheten.

Han såg så uppgiven ut.

och han började prata med mig om att hans barnbarn hade varit sjukt i 3 å.

Sen frågade han mig om jag med vra sjuk.

så svarade jag att jag är i slutet och har snart en friskförklaring på gång.

jag försökte förlkara att jag tröttnade på helvetet till slut.

Fast att jag än idag och antaglien alltid kommer vara mån om min kropp.


sen pratade jag med min sjukgymnast om normalt bmi.

och jag vägde 52 när jag böev gravid. Jag kände mig pigg och stark.

och jag kommer antaglien försöka ligga där efter med.

vi pratade om att en person som haft anorexi kan tycka det blir "tjock" vid BMI 20.

Fast det är normalt.

Och jag sa att jag kommer nog inte klara av att ligga på bmi 20 sen, för då finns risken att jag faller tillbaka.

Så för min egen friskhet så kommer jag nog ligga runt mina 52 kg.

Nu väger jag dock 55. ;)

Men, jag e fan halvvägs i graviditeten!

så det är OK!



Nu hejjar vi på framtiden hörrni ;)

slut på ångest och självhat.

livet är för kort ;)


jag mår mkt bättre nu.


.

Av pinkpanther - 2 augusti 2012 16:41

Sjuka Jag är det nästan helt slut med.


Ångest, panik och anklagelse är mkt mindre.


En nyhet til er alla.


Jag är GRAVID!


Har velat skriva det ett tag men inte vågat.

Hade tänkt vänta till efter UL men, äh går in i v 18 idag så.

Kan lova att min "tjock" tanke har fått kämpa.

Men nu e jag lite rundare.

Förhoppnbingsvis kommer gravidmagen snart :)


Hoppas ni har det bra!


Ovido - Quiz & Flashcards