Me Myself and I

Alla inlägg den 24 maj 2011

Av pinkpanther - 24 maj 2011 11:36

När rubriken heter Tips! så betyder det att jag kommer med recept.


Antingen mat, kakor eller dylikt!


Här idag kommer ett smarrigt recept på kakor!


Detta behövs:

  • 2dl havregryn.
  • 1 dl socker.
  • 1 dl mjöl.
  • 100 gram smör.
  • 1-2 msk ljus sirap.
  • 1 dl kokosflingor.
  • 1 tsk vanligsocker.
  • ½ tsk hjortronsalt.

    Blanda havregryn, kokosflingor, socker, mjöl och vanlijsocker och hjortronsalt.
    Smält smöret och blanda i sirapen.
    Häll smöretblandningen i havreblandningen.
    Rör om.
    Lägg bakplåtspapper i en ungsform med kant.
    Bre ut blandningen och platta till.
    (Om man vill kan man hälla lite extra sipar ovanpå, det gjorde jag och smakade knaprigt och gott).
    Låt vara i ugnen tills den har en lätt brun färg.
    Den kommer vara mjuk när den kommer ut, skär då rutor.
    Låt svalna och sen blir den hård!

Ja, jag gjorde detta innan och det smakade underbart! Perfekt att låta ligga i frysen om man får gäster eller bara är sugen på nått.





 



Av pinkpanther - 24 maj 2011 08:48

It's impossible to bring you back.


Känslan när jag vaknade.

Konstiga drömma är allt för mig tydligen!

Haha.


Kanske kan säga att det var en liten påminnelse om vissa personer som förrut betydde massor.


Fast drömmen sitter som fast etsad i huvudet.

Vad kan den betyda?

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards