Me Myself and I

Alla inlägg den 16 augusti 2011

Av pinkpanther - 16 augusti 2011 15:20

Jaa, Digistive är min svaghet..

(utan socker)


hmm.. men käkade kvarg+blåbr nyss.

En sockerfri redbull och några digistive

'

blir en celsius o drygt en timme.

Måste nog ha de för att orka ´med.


Jävla.. jävla.. känner mig heeelt färdig.


mår bra, men kan knappt skriva för jag är så slut.


Tur jag är ledig imorgon.

Av pinkpanther - 16 augusti 2011 06:08

Vilket väljer du?

Jag kör sötningsmedel.
Dels för det funkar för min kropp och jag slipper sötsuget efteråt.
Det är mindre kalorier.

Socker, det ger mig "mer-smak" .. dricker jag lite vanlig coca cola så vill jag genast ha godis efter en stund.
Dricker jag vanlig redbull så blir jag äcklad av den sliskiga smaken.

Dock funkar inte sötningsmedel på alla sorters människor.
Vissa gånger får kroppen samma reaktion som om den får socker.
Därav skickarkroppen ut samma mängd insulin som den hade gjort vid vanligt socker.
Då spelar det ju ingen roll?

Kanske dags för en sockeravvänjning då tror jag.


Jaa, jag har ätit kesella+blåbär nu på morgonen igen ;) .

Ska ta med kokt ägg till jobbet och en lunchlåda.
Stekte grillad kyckling med alla färger av paprika och lite purjolök igår.
Och till de fullkornsris. ;)


tränade igår.. haha att jag börjar bli slutkörd i kroppen.

180 timmar har jag tagit på mig att jobba.

Blir kanske till och med ännu mer.


Yeye ;) Får åka och köpa snygga träningskläder efter de. :D

Ovido - Quiz & Flashcards